یونولیت بسته بندی | خرید و قیمت قالب فوم

یونولیت بسته بندی چیست و از کجا آن را تهیه و خرید کنیم؟ در ادامه شما را با تولیدکنندگان و قیمت روز انواع یونولیت بسته بندی آشنا خواهیم کرد.

یونولیت بسته بندی یکی از روش های بسیار کارآمد برای بسته بندی وسایل مختلف می باشد که می تواند اقلام مختلف را در برابر ضربه، فشار و آسیب دیدگی محافظت نماید.

به علاوه یونولیت عایق گرما و سرما است. بنابراین می تواند محتویات خود را در برابر تغییرات دما محفوظ نگه دارد.

یونولیت بسته بندی

یونولیت بسته بندی

یونولیت یا پلی استایرن انبساطی برای مصارف مختلف نظیر عایق کاری در ساخت و ساز و پروژه های عمرانی و بسته بندی انواع وسایل مورد استفاده قرار می گیرد. در گذشته بسته بندی کالاها اهمیت چندانی نداشت. اما امروزه علاوه بر اینکه بسته بندی های مختلف سبب ایجاد ایمنی برای وسایل مختلف می شود، جنبه تبلیغاتی و زیبایی نیز دارد.

در واقع اهمیت بسته بندی مناسب زمانی آشکار شد که کارخانجات مختلف محصولات خود را در مسیرهای طولانی حمل و نقل و جابه جا می کردند و حتی بحث صادرات و واردات کالاهای مختلف مطرح شد. در این شرایط حفاظت از وسایل در برابر ضربه و آسیب دیدگی بسیار با اهمیت می باشد.

به همین علت استفاده از یونولیت جایگاه ویژه ای در بحث بسته بندی پیدا نمود. یونولیت به علت ساختار سلولی و متراکم خود می تواند وسایل را در برابر انواع فشار و ضربه حفاظت کند. به علاوه این محصول عایق خوبی برای گرما و سرما است. بنابراین تغییرات دمای شدید، آسیبی به وسایل وارد نخواهد کرد.

یونولیت در برابر ورود آب نیز مقاوم است و امکان نفوذ رطوبت به داخل آن وجود ندارد. از جمله مزایای بسته بندی یونولیت سبک بودن آن می باشد. این موضوع سبب می شود که حمل و نقل آن کار ساده ای باشد.

تولید یونولیت بسته بندی

تولید یونولیت بسته بندی

یونولیت اولین بار توسط کشور آلمان به تولید انبوه رسید. بسته بندی های مختلف یونولیتی را می توان به دو شکل دستی و اتوماتیک تهیه و تولید نمود. البته در حال حاضر تقریبا تمام حجم یونولیت های بسته بندی در کارخانجات بزرگ و به روش کاملا اتوماتیک تولید می شود.

برای تولید یونولیت از دانه های پلیمر مصنوعی خاصی به نام استایرن استفاده می کنند. این پلیمر دانه هایی به شکل شکر دارد که در حضور بخار آب به حجمی حدود ۵۰ برابر حجم عادی خود می رسند. این دانه های حجیم شده در قسمت دیگری سرد شده و توسط حرارت غیر مستقیم مجددا حجیم می شوند. در نهایت این دانه ها در قالب های اصلی ریخته شده و فشرده می شوند.

تا به صورت ورق ها و تکه های یکپارچه در آیند. در نهایت با انتقال به قالب نهایی به شکل مورد نیاز درخواهد آمد.

ورق یونولیت بسته بندی

چرا باید از یونولیت بسته بندی استفاده کنیم؟

امروزه کیفیت کالا حرف اول را در جلب رضایت مشتری می زند. درست است که یک کالای با کیفیت باید از متریال خوب تهیه شده و طراحی مناسبی داشته باشد. اما قطعا اگر محصول خود را با یک بسته بندی نامناسب برای مشتری ارسال کنید، امکان بروز آسیب برای محصول وجود دارد. بنابراین می توان گفت تنها تولید کالای باکیفیت مهم نیست! بلکه رساندن این کالا به نحو درست و سالم به دست مشتری نیز بسیار حائز اهمیت می باشد.

در این شرایط توجه به نحوه بسته بندی کالا معطوف خواهد شد. یک بسته بندی مناسب باید بتواند تا حد زیادی کالا را در برابر عوامل محیطی محفوظ نگه دارد. از طرفی سبب افزایش وزن بیش از حد کالا نیز نشود. یونولیت های بسته بندی تمام این خواسته ها را برآورده می سازد. الیته این موضوع به شرطی امکان پذیر است که سایز بسته بندی کاملا متناسب با محصول باشد. به علاوه این کالا از مواد سمی و خطرناک برای محیط زیست ساخته نشده و قابل بازیافت می باشد.

قالب یونولیت بسته بندی

یونولیت بسته بندی به راحتی شکل گرفته و برش و فرم دهی آن بسیار آسان است. تنها نکته ای که در حین ساخت این بسته بندی مهم می باشد این است که باید بسته بندی کاملا متناسب با ابعاد و ظاهر محصول باشد. بسته بندی کوچک نمی تواند قسمت های کالای مورد نظر را محافظت کند و بسته بندی بزرگتر نیز خود عامل بروز آسیب به کالا خواهد شد.

برای جلوگیری از بروز این مشکل از قالب یونولیت بسته بندی استفاده می شود. این قالب ها در ابتدا روی کاغذ طراحی می شوند. سپس این طرح روی چوب پیاده شده و با استفاده از این قالب چوبی، قالب اصلی ساخته می شود.

کاربرد یونولیت بسته بندی

عمده کاربرد یونولیت برای بسته بندی اقلام مختلف می باشد. این اقلام شامل مواد غذایی، دارو، وسایل شکستنی و حساس، لوازم برقی، لوازم صوتی و تصویری، لوازم آشپزخانه و غیره می باشد.

از آنجایی که امکان ورود و رشد باکتری و قارچ در یونولیت وجود ندارد، از این وسیله حتی برای حمل و نقل مواد غذایی مختلف نیز استفاده می شود. البته برای جابجایی موادی که امکان فاسد شدن دارند، حتما باید در داخل بسته یونولیت از یخ خشک یا یخ معمولی استفاده نمود.

حمل و نقل انواع دارو نیز توسط بسته بندی هایی از جنس یونولیتی انجام می شود. زیرا این وسیله عایق حرارت و برودت بوده و می تواند داروها را در دمای پایین نگهداری نماید و از طرفی از آسیب دیدن دارو نیز جلوگیری می کند.

برای بسته بندی انواع وسایل شکستنی و حساس نیز از یونولیت استفاده می شود. بدین منظور یونولیت را به صورت های مختلف و در سایزها و ابعاد متفاوت قالب زده و به کار می برند.

از جمله ویژگی های مثبت این بسته بندی این است که دچار فرسودگی یا پوسیدگی نمی شود، بنابراین می توان از آن برای مدت طولانی به عنوان یک ضد ضربه عالی جهت حمل و نقل وسایل استفاده نمود. این موضوع به خصوص برای افرادی که مدام در حال تغییر مکان و جابه جایی هستند، بسیار حائز اهمیت می باشد.

یونولیت

ویژگی های یونولیت بسته بندی

  • عایق بودن در برابر تغییرات دما و صوت

برخی از وسایل و کالاها نسبت به سرما، گرما و یا تغییرات شدید دما حساس هستند. یونولیت بسته بندی به علت داشتن خاصیت عایقی از بروز هرگونه مشکل به علت انبساط و انقباض ناشی از تغییرات دما جلوگیری به عمل می آورد.

  • مقاومت بالا در برابر ضربه و برخورد با اشیا نوک تیز

در ضمن انتقال کالا از فروشگاه یا کارخانه به دست مصرف کننده امکان بروز آسیب های فراوان در کالای ارسالی وجود دارد. بسیاری از محصولات به خصوص مصنوعات شکستنی در برابر ضربه حساس هستند. یونولیت بسته بندی به علت ضخامت و فشردگی مناسبی که دارد، از بروز مشکل در این زمینه پیشگیری می نماید.

  • ارزان بودن

جنس یونولیت بسته بندی یکی از ارزان ترین اجناس برای بسته بندی محصولات مختلف می باشد.

  • سبک بودن

یونولیت یک ساختار سلولی دارد. هر کدام از این سلول ها از ۹۵ درصد هوا و ۵ درصد پلاستیک تشکیل شده اند. بنابراین از هیچ ماده سنگین وزن در ساختار یونولیت استفاده نشده است. به همین علت یونولیت بسته بندی بسیار سبک است.

  • قابلیت شکل پذیری و برش آسان

یونولیت از جمله موادی است که برش زدن و فرم دهی آن کار بسیار ساده است.

  • عمر و دوام طولانی مدت

این بسته بندی دارای عمر و دوام طولانی است. بنابراین می تواند سلامت کالا را حتی در مسافت های دور تا حد زیادی تضمین نماید.

  • عدم بروز فرسودگی و پوسیدگی

بسته بندی یونولیتی جاذب رطوبت نیست به همین علت دچار پوسیدگی نمی شود. این موضوع سبب می شود که محتویات این بسته بندی نیز دچار فساد و تخریب نشوند.

  • جلوگیری از نشت مایعات و یا ورود حشرات به داخل

موارد استفاده از یونولیت بسته بندی

  • بسته بندی انواع لوازم و قطعات صنعتی و کشاورزی
  • بسته بندی لوازم خانگی
  • بسته بندی محصولات دارویی، کیت ها و نمونه های آزمایشگاهی و فراورده های خونی
  • بسته بندی ظروف و وسایل شکستی و حساس به ضربه
  • بسته بندی لوازم الکترونیکی و لوازم صوتی، تصویری
  • بسته بندی و انتقال مواد غذایی و خوراکی
  • بسته بندی لوازم یدکی خودرو
  • بسته بندی مصنوعات چوبی

فروش یونولیت بسته بندی

یونولیت بسته بندی را می توان به صورت حضوری یا آنلاین از وحید استار خریداری نمود. قیمت این وسایل بسته بندی به مسائل مختلفی نظیر چگالی، ابعاد، وزن و نوع یونولیت وابسته است.

بطور کلی افزایش چگالی این محصول سبب افزایش وزن و ضخامت آن می شود. در این حالت یونولیت خاصیت ضد ضربه قوی تری دارد. بنابراین قیمت نهایی این بسته بندی نیز افزایش می یابد. در واقع در یک کلام قیمت یونولیت ارتباط مستقیم با کیفیت آن دارد. یونولیت بی کیفیت علاوه بر اینکه کارایی لازم را ندارد، سبب اتلاف هزینه خواهد شد.

البته عواملی نظیر نوسانات بازار، قیمت مواد اولیه، برند سازنده این محصول و حجم بار نیز بر قیمت یونولیت اثرگذار است.

یکی از روش های کاهش قیمت بسته بندی، سفارش این محصول در حجم بالا می باشد. قطعا خرید عمده این محصول می تواند قیمت تمام شده هر بسته یونولیت را کاهش دهد.

قیمت یونولیت بسته بندی

با توجه به نکات بسیار، قیمت یونولیت بسته بندی متغیر است و نمی‌توان به طور دقیق قیمت آن را بدون در اختیار داشتن جزئیات بیشتری ارائه داد. برای اطلاع از قیمت و نحوه خرید یونولیت بسته بندی از وحید استار، با شماره 09122848268 تماس بگیرید تا بهترین قیمت را براساس نیازهای خود دریافت کنید.

فوم بسته بندی

تولید کنندگان یونولیت بسته بندی

یونولیت بسته بندی را می توان از کارخانجات تولید کننده یونولیت و یا مراکز فروش معتبر این محصول به صورت عمده و جزئی خریداری نمود. البته خرید عمده یونولیت بسته بندی مقرون به صرفه تر از خرید جزئی آن می باشد.

همچنین برخی از افراد از یونولیت های ورقه ای برای بسته بندی وسایل شکستنی در اسباب کشی و جابجایی های مختلف استفاده می کنند. این محصولات را می توان از وبسایت های دارای نماد الکترونیکی نیز خریداری نمود.

جعبه های یونولیتی نیز در ابعاد مختلف در بازار موجود است. می توانید آن ها را برای جابجایی مواد مختلف به صورت تکی و عمده تهیه کنید.

5 روش برای بازیافت یونولیت بسته بندی (استایروفوم)

یک فرد به طور متوسط مقدار زیادی فوم پلی اتیلن را دور می اندازد. در خبرها و روزنامه ها در مورد اثرات مخرب پلاستیک بر محیط زیستی که ما زندگی می کنیم، اطلاعات زیادی وجود دارد که نشان می دهد انسان چقدر می تواند در چرخه بازیافت موثر باشد. با پیشرفت صنعت انسان ها از پلاستیک برای موارد بسیار زیادی مانند حمل و نقل یا جابه جایی وسایل بزرگ ، جابه جایی لوازم الکترونیکی، غذا، قهوه و سایر کالا ها استفاده می کنند. راهکار های متفاوتی وجود دارد که از پلاستیک به درستی استفاده کرد و محیط زیست و به خصوص اقیانوس را آلوده نکرد. در این مقاله تصمیم گرفته ایم پنج روش که باعث جلوگیری از آثار مخرب پلاستیک می شود را بررسی کنیم.

شماره 1 – یک مرکز بازیافت فوم و یونولیت پیدا کنید

برای بازیافت پلاستیک در دنیای صنعتی امروز راهکار های بسیاری وجود دارد. یکی از این موارد استفاده از سطل های بازیافتی در محله یا ساختمان چند طبقه است. اگرچه این سطل های بازیافتی تنها فوم پلی استایرن های بدون آسیب و تمیز را می پذیرند و قابل بازیافت می دانند. مراکز بازیافت معمولا در نزدیک ترین مکان در محله قرار گرفته اند که با یک بررسی کوتاه می توان آن را پیدا کرد. یکی دیگر از راه هایی که می توان پلاستیک های بازیافتی را به محل بازیافت انتقال داد، تماس با این مراکز است. شما می توانید به صورت آنلاین با این مراکز تماس بگیرید و اطمینان حاصل کنید بسته مورد نظر شما قابل بازیافت است یا خیر. برای انجام بازیافت مهم نیست که چه مکان هایی بهترین گزینه برای دریافت ضایعات هستند بلکه نوع بازیافت و تبدیل شدن آن به پلاستیکی جدید و قابل استفاده مهم است. قبل از اینکه پلاستیک بازیافتی خود را برای بازیافت تحویل دهید بهتر است کد تایید آن را به عنوان کالای بازیافتی نیز بررسی کنید. بسته بندی هایی که قابل بازیافت هستند معمولا دارای کد های بازیافتی مشخص هستند.

شماره 2 – برای زهکشی در گیاهان گلدانی استفاده کنید

یکی از بهترین راه ها برای بازیافت کردن یونولیت بسته بندی شده استفاده از این کالای بازیافتی به عنوان لایه های زهکشی شده در گیاهان است. گیاهان و نهال هایی که به صورت غیر خوراکی هستند می توانند از این کالای بازیافتی برای تقویت خود استفاده کنند. عموما باغبان ها برای کاشت نهال از سنگ ریزه ها استفاده می کنند. این کار باعث می شود گیاهان گلدانی بسیار سنگین تر شوند و بسیار سخت جابه جا شوند. استفاده از یونولیت بسیار آسان تر است و وزن سبک تری برای جابه جایی دارد. یکی دیگر از مزیت های یونولیت به جای سنگ ریزه، فاصله ای است که برای تنفس گیاه ایجاد می کند. برای ایجاد هوا میان ریشه و ساقه نهال می توانید چند سوراخ در زیر نهال ایجاد نمایید و کف گلدان را با خاک بپوشانید. برای گیاهانی که بزرگتر هستند نیز می توانید یونولیت ها را تکه تکه کنید و کف گلدان را بپوشانید. اگرچه فوم های بازیافتی برای گیاهان مناسب هستند اما تنها می توانید از این فوم ها برای گیاهان غیر خوراکی استفاده کنید. استفاده این نوع یونولیت برای گیاهان خوراکی می تواند میوه ها و غذاها را آلوده به مواد شیمیایی کند.

شماره 3 – با استون ترکیب کنید تا چسب درست کنید

ترکیب استون با چسب تنها یک راه مناسب برای دور انداختن و بازیافت یونولیت نیست بلکه راهی بسیار ارزان و موثر است. برای ایجاد این نوع چسب، قطعاتی از پلی استایرن را در استون قرار دهید و اجازه دهید تا استون خشک شود. با استفاده از این نوع چسب می توانید مواد مختلفی مثل مقوا، کاغذ، فوم، صنایع دستی و حتی چوب را بهم بچسبانید. اگرچه ممکن است زمان چسبیدن وسایل طول بکشد اما ساخت چسب خانگی باعث می شود هروقت که به چسب نیاز داشته باشید با استفاده از این ترکیب چسب ایجاد کنید و فوم پلی استایرن را بدون دور ریز استفاده کنید. برای ایجاد این فرآیند و ساخت چسب بهتر است موارد ایمنی را رعایت کنید . قبل از بازیافت یونولیت و بسته بندی با استفاده از این روش حتما از عینک ایمنی، ماسک، دستکش استفاده نمایید. به یاد داشته باشید استون یک ماده قابل اشتعال است و بخاراتی که از آن تولید می شود باعث آسیب به چشم، بینی و ریه ها می شود. تجزیه کردن یونولیت قرن ها طول می کشد در نتیجه با ایجاد این فرآیند می توانید ماده جدیدی تولید کنید.

شماره 4 – تکه های یونولیت و فوم را به مواد بسته بندی تبدیل کنید

تمام کسب و کار ها به ویژه کارخانه هایی که نوشیدنی تولید می کنند برای بازیافت بسته بندی هایی که تولید می کنند به دنبال یک راهکار هستند. برای این کار لازم است روی یک دستگاه خرد کن یونولیت سرمایه گذاری کنند. با استفاده از این دستگاه می توانند بلوک های فوم استایروفوم را به سرعت و کارآمد بازیافت کنند. این یک راه حل بسیار هوشمندانه برای کاهش حجم زباله هایی است که توسط بسته بندی های کارخانه های مختلف تولید می شود. از مراکزی که می توانند برای حفظ محیط زیست و کمک به بهبودی هوا تلاش کنند عبارتند از: تمام انبار هایی که بسته بندی دریافت می کنند، فروشگاه های خرده فروشی و موسساتی که با بسته بندی های قابل بازیافت سر و کار دارند. یکی دیگر از روش های بازیافت مخلوط کن هایی است که فوم پلی استایرن را به بسته بندی های قابل بازیافت تبدیل می کند. با شکست استایروفوم، آن ها را به قسمت های کوچکتر تقسیم کنید یا با استفاده از چاقو کارد این بسته بندی را به مقدار کوچکتر تبدیل کنید. در آخرین مرحله گزینه پالس مخلوط کن را روشن و خاموش کنید تا به میزان دلخواه بسته بندی بازیافتی تولید کند.

شماره 5 – برای عایق بندی استفاده کنید

بهترین مکان ها برای بازیافت بسته بندی های موجود، می تواند گاراژ های عایق یا اتاق های زیر شیروانی و حتی می تواند خانه سگ ها باشد. استایروفوم ها تحت تاثیر دما نیستند در نتیجه بعنوان یک عایق بسیار کارآمد عمل می کند. این عایق در محوطه های بیرونی به خوبی کار می کند و بسیار مقاوم است. به دلیل مقاومت خوبی که دارد می تواند در برابر حشرات و جوندگان بهترین محافظ باشد. البته قبل از استفاده از پلی استایرن از محلول ضد حریق نیز استفاده نمایید. بهتر است بدانید فوم ها هنگامیکه در معرض آتش سوزی تصادفی قرار بگیرند یک منبع مناسب برای حریق و آتشسوزی محسوب می شوند. در نتیجه استفاده از ضد حریق در انجام این فرآیند بسیار مهم است. تخصص برای انجام بازیافت بسیار مهم است ، به ویژه در زمانیکه نمی دانید چگونه یونولیت را به صورت بازیافتی بسته بندی کنید.